AMAÇ
Bu
planın amacı, acil durumlarda yönetimin süratli ve doğru karar almasını
sağlayacak verilerin toplanması çalışma planının oluşturulması, can ve mal
koruma önlemlerinin alınması, hasar tespit, acil müdahale ve kurtarma
ekiplerinin faaliyetlerinin organize edilmesi
ACİL DURUMDA TEMEL YETKİ VE
SORUMLULUKLAR
Deprem,
heyelan, su baskını, sel, yıldırım düşmesi, yangın, sabotaj, terör, doğal afet
veya başka nedenlerle ortaya çıkan hasarlar ve bunlar neticesi ortaya çıkan
kimyasal madde kaçağı (tüp gaz vs.), çevre aynı alanda bulunan oluşacak bu ve
benzeri olayların firmamıza etkileri
ACİL DURUM ORGANİZASYON
YAPISI
Acil
durumlardan herhangi birinin veya birkaçının bir arada oluşması durumunda
ilgili birim durum hakkında GENEL MÜDÜRE haber verir, olayın tipine
büyüklüğüne, mesai saatleri dahilin de olup olmadığına göre “ACİL DURUM
MÜDAHALE EKİPLERİ ”tarafından olaya müdahale edilir. Bunların yetersiz
kalacağına karar verilmesi halinde kriz masası oluşturulur.
İLK HASAR TESPİT VE ACİL
MÜDAHALE EKİBİ
İlk
hasar tespit ekibi acil müdahalenin oluşumuna müteakip toplanma yerine gelmeyen
personelin isimlerini ve/veya birimiyle ilgili ilk maddi hasar bilgilerini
“Acil Durum Yetkilisine” iletecek ve kurtarma ekiplerinin yönlendirilmesini
sağlayacak
Çalışma
saatleri içinde, herhangi bir acil durumun oluşması halinde firma içinde oluşan
hasarın yerinin, boyutunun ve müdahale şeklinin tespitinden, hasarın büyümesi
önleyici tedbirlerin alınmasından ve ilk müdahaleyi yapmaktan acil müdahale
ekibi sorumludur.
ACİL DURUM YÖNETİM GRUBU /
KRİZ MASASI
Çekirdek
ekipte görev alacak kişiler İnsan Kaynakları Birimi personelinden oluşur,
Tüm
firmanın personelinin telefon numaralarını ve adreslerini güncel olarak
tutarlar,
Tüm
firma personelinin acil durumda haber verilmesini istedikleri yakınlarının
telefon numaralarının ve adreslerini güncel olarak tutarlar,
Belediye
başkanının, muhtarın, sosyal dayanışma kurumlarının, hastaneler, ambulans ile
eczanelerin telefonlarını güncel olarak tutarlar,
Gerektiğinde
vardiyalı çalışabilmelidirler,
KURTARMA EKİPLERİ
Kurtarma
faaliyetlerinde çalışmaya gönüllü olmak,
Kurtarma
faaliyetlerinde kullanılan teçhizatı tanımak ve kullanabilir olmak,
Firma
yerleşim planı hakkında bilgi sahibi olmak,
Yangınla
mücadele eğitimi görmüş olmak veya görecek olması,
Sivil
savunma eğitimi görmüş olmak veya görecek olması,
İlk
yardım eğitimi görmüş olmak veya görecek olması
İş
makinesi kullanma ehliyetine sahip olmak ,
Her
türlü olağan üstü durum karşısında soğukkanlılığını koruyabilmek,
Kan
görmeye dayanıklı olmak.
İLK YARDIM EKİBİ
Biri
ekip lideri ve 4 veya 5 ilk yardım eğitimi görmüş personelden oluşur.
Acil
durumun çalışma saatleri içinde olması veya olmaması haline göre ayrıca çağrı
beklemeksizin kriz masası ile temas kurar, alacağı bilgiye göre firmaya gelir.
ALINACAK ÖNLEMLERDE TEMEL
PRENSİP
Acil
durumun doğal afet veya bunun dışındaki nedenlerle oluşmasına, tipine ve
boyutlarına göre alınacak tedbirler değişiklik arz etmesine karşılık temel
prensipler;
Can
kaybını önleyici, malzeme kaybını ise en aza indirici şekilde en doğru
müdahalenin en kısa sürede yapılması,
En
kısa sürede olay boyutlarının ve hasarın doğru olarak tespiti,
Hizmetin
aksamasına neden olacak engelleri ortadan kaldıracak tedbirlerin kısa sürede
alınmasıdır.
İLETİŞİMİN DEVAMLILIĞININ
SAĞLANMASI
Acil
durum oluştuğunda hasar tespit, acil müdahale ve kurtarma ekipleri, güvenlik
merkezi, kriz masası, yönetim kademesi arasındaki iletişim cep telefonları
aracılığı ile yürütülür. İlk şokun atlatılması ve önceden tespit edilmiş önemli
numaralara öncelik tanınmasından sonra kriz masası ve yönetim kademesi
arasındaki muhabere yükü dahili telefona kaydırılır, çalışan ekipler iletişim
kurmaya devam ederler.
Firmamız
iletişim araçlarının kullanım öncelik sırası aşağıda olduğu gibidir, hangisi
kullanılırsa kullanılsın kısa ve öz konuşma yapılması esastır.
İç
hat telefon (2) Dış hat telefon (3) Şahsi cep telefonları
KURTARMA EKİPLERİNİN
TOPLANMASI, FAALİYETLERİNİN BAŞLAMASI
Doğal
afet veya başka nedenle acil durumun oluşunu müteakip tüm kurtarma ekip
liderleri Acil Durum Yöneticisi ve/veya Acil Durum Yetkilisi ile irtibata
geçer, kurtarma ekibine ihtiyaç olup olmadığı konusunda ön bilgi alır, bu arada
ekipler toplanmaya başlar. Afetin büyüklüğüne, firmadaki hasar durumuna ve
yönetimin kararına göre kurtarma ekiplerinin tamamı yada belirlenen ekiplerin
görevlendirilmesi ve organizasyonu kriz masasınca yapılır.
Doğal
afet nedeni ile firma dışına kurtarma ekibi gönderilmesi kararını kriz masası
başkanı verir.
GENEL MÜDÜR / ACİL DURUM
YÖNETİCİSİ / ACİL DURUM YETKİLİSİ / KRİZ MASASI ÜYELERİ
Acil
durumun oluşması durumunda ilk haber verilecek kişilerdir.
Çalışma
günü olsun olmasın acil durum süreci başlatılır ve plan yürürlüğe konur. Olayın
boyutlarına göre üst yönetime bilgi verilir.
Kriz
masasını oluştururlar, acil durum sürecinin işleyişini kontrol ve koordine
eder-ler.
Acil
durumda kullanılacak araç, gereç ve ekipmanın her an kullanıma hazır
bulundurulmasından Acil Durum Yetkilisi sorumludur.
Acil
Durum Yetkilisi,Yangın söndürme, Çevresel Kaza Acil Müdahale, Kurtarma ekiplerinin yılda en az 2 defa tatbiki eğitim
yapmalarını sağlamaktan sorumludur.
KAYNAK

Yorumlar
Yorum Gönder